Lenti e inesorabili malmostosi...stanno arrivando! :D

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Lenti e inesorabili malmostosi...stanno arrivando! :D

Messaggio Da Beorg il Sab Dic 14, 2013 8:09 am

Ecco una prima botta di rumors dei più accreditati:

Uscita prevista: Gennaio/ebbraio.

- Nuovo Doppio kit: Incudine del destino/Altare da guerra
- Nuovo doppio kit: Schiacciaorchi/Trivella gigante sotterranea
- Guerrieri + Balestrieri + Archibugieri
- Barbalunga + Ranger
- Martellatori + Spaccaferro
- Sventratori + Fratellanza di Grimnir

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Re: Lenti e inesorabili malmostosi...stanno arrivando! :D

Messaggio Da DorWal il Sab Dic 14, 2013 1:46 pm

Speriamo siano fondati i nanacci hanno bisogno di una svecchiata Smile
Spero anche siano giocabili in una versione tiro/cac e non mono tiro e basta...

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Re: Lenti e inesorabili malmostosi...stanno arrivando! :D

Messaggio Da Beorg il Mar Dic 17, 2013 9:39 am

Novità sulla fase magica, sembra che la meccanica per castare le loro magie sia some quello in tempesta di magia ma avranno una loro personale tabellla per i falliti. Come magia ancora non si sa nulla di preciso se non che avranno 4 spell per colpire gli avversari e 2 di buff.

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Re: Lenti e inesorabili malmostosi...stanno arrivando! :D

Messaggio Da Ballo il Mar Dic 17, 2013 12:27 pm

Se gli Sventratori sono giocabili comincio i nani  Shocked 

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Re: Lenti e inesorabili malmostosi...stanno arrivando! :D

Messaggio Da Beorg il Sab Gen 25, 2014 6:57 am

Eccoli! EccolI! Very Happy


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Re: Lenti e inesorabili malmostosi...stanno arrivando! :D

Messaggio Da DorWal il Sab Gen 25, 2014 10:26 am

Ma sono su basatta da 20mm?? Spero non siano mono posa i martellatori però come miniatura non mi dispiace  Smile Smile 

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Re: Lenti e inesorabili malmostosi...stanno arrivando! :D

Messaggio Da Gaahl il Sab Gen 25, 2014 6:40 pm

A me fa bagnare lo sventratore.

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Re: Lenti e inesorabili malmostosi...stanno arrivando! :D

Messaggio Da Beorg il Dom Gen 26, 2014 6:55 am

Gaahl ha scritto:A me fa bagnare lo sventratore.

Bello l'belix doppato, si. Very Happy

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Re: Lenti e inesorabili malmostosi...stanno arrivando! :D

Messaggio Da DorWal il Mer Feb 05, 2014 11:49 am

Vi butto qualche immagine nuova:

Copertina del codex



Forgiarune in plastica con varie opzioni


Spaccaferro


Dovrebbe essere un lanciafiamme nuovo


Girocottero



Girobomber


Grimm Burlocksson

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Messaggio Da Ballo il Gio Feb 06, 2014 10:14 am

...mi piacciono...solo non mi convincono i mezzi volanti...per me li hanno un po snaturati...però un pensiero per il 2015 lo faccio ha ha ha...

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Re: Lenti e inesorabili malmostosi...stanno arrivando! :D

Messaggio Da Beorg il Ven Feb 07, 2014 6:22 am

SI, i mezzi volanti sembrano un po quei giochini da bagno che spruzzan acqua ma l'importante è che se le regole che stanno uscendo son vere spaccano! Smile

Regole:

- Odio Skaven e Pelleverde
- +1 Fo in carica
- +1 Tiro Parata se Caricati
- Marcian0 Sempre

Girobomber: Sgancia bombe sulle unità che passa e cannoneggia nel tiro

Spaccaferro: Ta 2+ e Tiro Parata 5+

Irondraken: Sparano a 18" a Fo 5 base fuoco e TS 2+ da fuoco

Barbalunga: non sono più legati al numero di truppe di guerrieri

Martellatori: Sembra che tutti possano sfidare o accettare sfide

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Messaggio Da DorWal il Ven Feb 07, 2014 12:25 pm

Utile il +1 fo in carica  Very Happy 

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Re: Lenti e inesorabili malmostosi...stanno arrivando! :D

Messaggio Da samuele il Sab Feb 08, 2014 1:02 am

gli irondraken se sono cosi sono un attimo sgravi...a quanti punti l'uno?
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Re: Lenti e inesorabili malmostosi...stanno arrivando! :D

Messaggio Da Beorg il Sab Feb 08, 2014 7:40 am

Come punti non ne ho idea, cmq ieri c'era di novità (segata subito ma sono arrivato in tempo Razz) le regole dei girobomber, hanno R 5, Ta 4+ e 3 Fe. Come attacchi hanno un attacco di passaggio, in pratica volando sopra un unità sganciano bombe e questo equivale a pizzone grande che causa Fo 3 (6) e D3 Fe multiple...ghghgh. Smile Ah, il prezzo dovrebbe essere 70 punti l'elicotterino sminchio e 85 questo descritto.

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Messaggio Da DorWal il Sab Feb 08, 2014 10:32 am

Il girocottero per 70 punti potrebbe anche essere giocato come schermino, in forndo costa come i predoni a cavallo ma vola ed è un po più resistente

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Messaggio Da Beorg il Sab Feb 08, 2014 4:04 pm

ECCO COS'E' SGRAVATO! AHAHHAHAHAHAHAHAHAHAH! SBAM! SBAM! SBAM!


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Messaggio Da DorWal il Lun Feb 10, 2014 6:55 pm

Ho scopiazzato gli ultimi rumors da tilea  Very Happy 

[size="5"]Anticipazioni LDE warhammer fantasy: Nani[/size]






3.  1/3 more

4.  Don't really like the Ancestral Heirlooms.  One is a banner that gives the unit re-rolls of failed to-wound rolls, though.  That seems pretty good, but it's 100 points.

5.  Lords can have 125 points.  Heroes can have 75 (runesmith, thane, dragon slayer) or 50 (engineer).  Runesmith/Lord special rules are Ancestral Grudge, Armor Piercing, Forgefire (grants armor piercing to the unit he joins), MR (2 or 1 depending on level of rune-guy), Relentless, Resolute, Rune Lore (that's the channel), and Shieldwall.
[/quote]

Hammer that grants +3 initiative, and if you wound an opponent, they have I1 until the end of the combat phase.
Axe that grants re-rolls to hit and to wound against Orcs & Goblins and Skaven.  Cause Terror against those opponents.
Armor of 2+ save and 3++ vs attacks of S6 or higher.
A horn that is one use only and grants all units with 6" the Devastating Charge rule til the end of turn.  After using, that character causes Fear to High Elves, Dark Evles, and Wood Elves for the rest of the game.
Ring that grants a S4 breath weapon with Flaming Attacks.
Banner,models in unit can re-roll failed to-wound rolls.  (I like this one, but it's priced to be BSB only.)

Rune of Immolation:  Detonate your warmachine to hurt enemies; automatically blows up if killed in close combat
Rune of Disguise:  machine is in hard cover
Rune of Penetrating:  Increases strength, can be taken twice.  If on grudge thrower, affects both S values, as in x(y).
Rune of Stalwart:  grants bonus to machines combat resolution score
Rune of Accuracy:  +1 to hit with BS shooting or re-roll scatter die
Rune of Forging:  reroll misfire on artillery die ([size="7"]this is NOT one use only.[/size]  The wording is you can reroll "whenever a misfire result is rolled.)
Rune of Seeking:  +1 to hit against targets with Flying
Rune of Burning:  Flaming Attacks


Master rune of Strommi Redbeard:+1 to combat result of the unit and to athe combat results of all friendly units within 12"
Master rune of Valaya:cheaper
[size="6"]Master rune of Groth One-Eye:gives stubborn to the bearer,his unit and each dwarf friendly unit within 12" of the bearer[/size]
Master rune of Grugni:4+inv for the bearer,5+ VS shooting and magic missiles for his unit and each unit within 6"
Strollaz Rune gives Vanguard to the unit carrying said banner.It's relatively cheap; only two others are cheaper.  Because of the mix of standard runes costs, it really only looks like you can have Strollaz on two units at once; one from either Irondrakes, Longbeards, Hammerers, or Slayers (all allowed 50 points of banner) and one Ironbreakers (allowed 75 points of banner).
One rune of battle grants an extra 1 point of combat resolution.  Two runes of battle grant an extra 2 to combat resolution.  Three runes of battle grant an extra 2 to combat resolution and grant the unit the Fight in Extra Ranks special rule.  (Three is expensive as "I Swear too much", though.  Can only fit on a BSB.)

One Rune of Might doubles S vs foes of T5 of higher.  Two Runes of Might does the same and also grants the Multiple Wounds (d3) vs those same targets.  Three runes of might is not an option.

Don't see a rune of challenge.  It's not in banners or talismans.

The T10 rune is the Master Rune of Adamant.100p
No reroll armor rune.
No rune to protect from poison.One that gives 2+ save VS Kb/HKb

Rune of Balance costs twice as much as the Rune of Spell Breaking.The Rune of Spell Eating costs a little less than the Rune of Balance.


The statline for the 'Copter and the 'Bomber is identical.

Hammerers have heavy armor.  You can buy them a shield.  They come with both a hand weapon and a great weapon; I guess that means you could switch to the HW&S for the parry if you really wanted to?  They're stubborn, and if the general is in the unit, then any member of the Hammerer unit can accept challenges.


I think he's stuck at S4, unfortunately.  It's not jumping out at me, and I may be confusing with previous army books, but I feel like if you take a Great Weapon and put runes on it, it ceases being a Great Weapon.  I can't find anything that specifically states that, though, so I could be wrong.

The Slayers can take a Runic Standard of up to 50 points; unfortunately, that's not enough for the ward save vs missile weapons banner.
Slayer heroes can still only joint Slayer units.  The Slayer special character can be the army general, though, unlike other Slayer characters.
Slayers are 5+ per unit

Organ guns are Rare.  They had the range increased to 30".  They are BS based, but roll two Artillery Dice to determine the number of shots.  You only roll on the misfire table if you roll double-misfire.  A single misfire halves the number of shots rolled on the other die.  The Organ gun can take 50 points of Runes (it seems to me that this is a no-brainer place for the 25 point +1 to hit rune).  It can use the BS of a nearby Engineer, and if the Engineer grants this buff to the gun, then it can also re-roll one of the Artillery Dice.


Unfortunately not.  They just have the potential to get buffed by a Master Engineer if one is nearby and wants to grant said buff.


Yes, they all have a limit,depending on the machine
.You can still make the grudge thrower you mention, and even have points left over.

Shieldbearers are still there. Grant +2 AS and +2 wounds.  It's treated like a mount, but the Lord keeps his LoS! roll.  He stays Infantry, so it appears that he'd be vulnerable to regular Killing Blow, though.

The big, ridiculous Dwarf king has a buffed Shieldbearer thing that gives him +4 wounds, a 2+/4++, and also has a 2++ against wounds caused by Killing Blow, Heroic Killing Blow, or anything with the Multiple Wounds special rule.  His axe has ASF, and wounds on a 2+ regardless of toughness unless the target has Magic Armor, in which case it wounds on a 3+ regardless of toughness.He's well above 600 points

All lords (including special characters) are Ld 10 except for the Runelord, which is Ld 9.  Most of the Heroes are Ld 10, too, except for the Master Engineer (including the special character engineer) and the Runesmith, which are Ld 9.

Warriors with hw + shield are 5 point cheaper than longbeards

Up to 1/2 of your total number of 'Copters, rounded up, can pay points for the Vanguard move.

Miners and Rangers are largely unchanged.  Miners use regular Ambush rules now, and the 'Drill grants +1 to the roll to see if they show up.  Rangers come standard with handweapon, great weapon, throwing axe, crossbow and heavy armor.  You can purchase shields. Rangers are 5+ in size, miners are 10+ in size.

All the Core have the option for Great Weapons, except for Thunderers.

Pretty much every infantry type has a base Attack characteristic of 1, except for Hammerers.


Gyrobomber bombs.
Flame Cannon
Cinderblast bomb (upgrade for Ironbreakers)
Trollhammer Torpedo (upgrade for Irondrakes)
Dragon Slayers (vs Monsters)
Cannon
Grudge Thrower (center hole)
Bolt Thrower
Multiple Runes of Fire
Multiple Runes of Might
Rune of Daemon Slaying (vs Daemons)
Rune of Dragon Slaying (vs Dragons, Multiple Wounds (2))
[/quote]
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